Cadastre

Aquest departament constitueix una unitat gestora amb dos vessants d'actuació: per una banda exerceix una funció tributària que gestiona el Padró de l'impost sobre béns immobles, i per una altra, en virtut d'un conveni de col·laboració signat amb la gerència territorial del Cadastre, presta un servei al ciutadà que tramita els expedients de nous immobles o altres alteracions cadastrals.

Els nostres principals objectius són: Aprofitar els recursos endògens de l'Ajuntament per fomentar la cooperació amb la Direcció General del Cadastre y evitar desplaçaments innecessaris al ciutadà.

Competències

Gestió cadastral d’urbana

Es el registre administratiu que depèn del Ministeri d’Hisenda, en aquest registre es descriuen els béns inmobles rústics, urbans i de característiques especials. Està regulat pel Texte Refós de la llei de Cadastre Inmobiliari, la inscripció en el mateix es obligatòria i gratuïta, característiques que el diferencien del Registre de la Propietat.

La Secció de Gestió Cadastral s'encarrega de la tramitació de les alteracions cadastrals d'ordre físic, jurídic i econòmic dels béns immobles de naturalesa urbana del municipi.

Gestió Tributària del IBI (Impost Bens Immobles Urbana i Rústica)

Les funcions de la Secció són, entre d'altres, l'elaboració i el manteniment dels padrons fiscals del IBI urbana i rústica, a més del control, la redacció i l'actualització de la ordenança fiscal del IBI.

Per altre banda, s'encarrega de dur a terme: les liquidacions tributàries, la devolució d'ingresos, la resolució de recursos i reclamacions en matèria tributària i tramitació de les sol.licituds de beneficis fiscals.

Serveis municipals

  • Beneficis fiscals: exempcions o bonificacions (per família nombrosa, per habitatges de VPO, etc.).
  • Regularitzacions tributàries.
  • Recursos.

Serveis Cadastrals

  • Serveis accessibles des de la seu del cadastre (Accés amb autenticació: Certificat digital, DNIe, Cl@ve )
    • Declaració d'alteració cadastral dels béns immobles. Model 900D.
    • Canvi de titularitat Cadastral o variació en la quota de participació.
    • Altes de nova construcció, ampliació o reforma.
    • Demolició o enderrocament.
    • Segregació, divisió, agregació o agrupació de parcel·les.
    • Segregació, divisió, agregació o agrupació de locals.
    • Constitució del règim de divisió horitzontal sobre béns immobles.
    • Canvi de Cultiu o aprofitament.
    • Canvi d'ús o destino.
  • Sol·licitud de baixa cadastral.
  • Sol·licitud de trasters i places d'aparcament en pro indiviso.
  • Recursos i registre d'entrada.

Informació addicional

Normativa aplicable

  • Llei 39/2015, del Procedimient Administratiu Comú de las Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, de Régim Jurídic del Sector Públic.
  • Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
  • Llei general tributaria.
  • Ordenances fiscal reguladora de l'Impost sobre Béns Immobles.

Organigrama i dades de contacte

Adreça: Avinguda de la Cúria 1, 07150, Andratx, Illes Balears.

Horari: Atenció al públic: dijous, de 8.30 a 13.30 h amb CITA PRÈVIA

Organigrama:

Departament de Cadastre

  • Telèfon: 971 62 80 00 - Ext 254
  • Correu electrònic: catastro@andratx.cat

Enllaços

enlazar  Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Andratx

enlazar  Oficina Virtual del cadastre

enlazar  ATIB( Pagaments de tributs)

enlazar  Direcció General del Cadastre